یکی از بهترین وسیله‌هایی که می‌توانید در فصل تابستان به فرزند نوجوان‌تان هدیه دهید، دوچرخه است.

پیست دوچرخه سواری پارک چیتگر در سال ۱۳۷۴

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از بهترین وسیله‌هایی که می‌توانید در فصل تابستان به فرزند نوجوان‌تان هدیه دهید، دوچرخه است. در راهنمای خرید دوچرخه برای نوجوانان نکاتی را ارائه می‌کنیم.

بودجه‌تان را مشخص کنید

با توجه به قیمت دوچرخه‌ها در بازار ایران، یک بازه حدودی برای خرید دوچرخه نوجوان درنظر گرفته و تصمیم بگیرید که نهایتا چه قیمت دوچرخه‌ای را قرار است انتخاب کنید. اگر بودجه‌تان را محدود نکنید، انتخاب و خرید دوچرخه برایتان کار دشواری می‌شود، اما زمانی که این کار را انجام دهید، بسیاری از گزینه‌های اضافی حذف می‌شود و به راحتی می‌توانید از بین گزینه‌های باقیمانده، بهترین انتخاب را بکنید. مثلا اگر می‌خواهید با بودجه‌ای بین ۷ تا ۱۸ میلیون تومان برای خرید دوچرخه هزینه کنید، باید از بین انواع دوچرخه ارزان قیمت یکی را انتخاب کنید، اما اگر می‌خواهید قیمت بیشتری بپردازید، می‌توانید از بین دوچرخه‌های میان‌رده و حرفه‌ای انتخاب کنید.

آموزش دوچرخه‌سواری

بهتر است که نوجوان شما در سن کودکی دوچرخه‌سواری را یاد گرفته باشد اما اگر فرزندتان تجربه دوچرخه‌سواری ندارد، مطلب آموزش دوچرخه‌سواری را به او معرفی کنید. با استفاده از این مطلب و همراهی و تمرین با او، سعی کنید که کاملا به دوچرخه تسلط پیدا کند. در کنار این کار، حتما قوانین راهنمایی و رانندگی و حق تقدم را به او آموزش دهید و بگویید که در مواجهه با خودروها، تریلی‌ها وموتورسیکلت‌ها باید چه واکنش مناسبی را نشان دهد و در شرایط بحرانی مانند تصادف، خرابی دوچرخه و شرایط جوی نامساعد هم چه کارهایی را باید انجام دهد.

اهمیت خرید لوازم جانبی و ایمنی دوچرخه

ممکن است نوجوان شما در برابر استفاده از کلاه دوچرخه‌سواری و چنین لوازمی مقاومت کند، اما این شمایید که باید سعی کنید به بهترین نحو او را قانع کنید که ایمنی و حفظ سلامت حین دوچرخه‌سواری چقدر مهم است. در کنار خرید دوچرخه، حتما کلاه دوچرخه‌سواری، چراغ‌های هشداری برای رکاب زدن در شب و قمقمه دوچرخه را هم تهیه کنید.

انتخاب فروشگاه آنلاین دوچرخه

اگر در تهران زندگی می‌کنید و می‌خواهید دوچرخه را به‌صورت حضوری تهیه کنید، می‌توانید به بازار دوچرخه تهران در خیابان گمرک مراجعه و از بین فروشنده‌های معتبر، یکی را انتخاب کنید. اگر هم در تهران زندگی نمی‌کنید یا اینکه می‌خواهید دوچرخه را به‌صورت آنلاین خریداری کنید، فروشگاه آنلاین دوچرخه را بررسی کنید و نظرات و بازخوردهای خریداران پیشین را هم بخوانید.

پیشنهاد ما این است که در این زمان، بدون نیاز به تحمل دردسرهای مراجعه حضوری، دوچرخه را از یک کارخانه معتبر به‌صورت اینترنتی بخرید.

چه دوچرخه‌ای برای چه قدی مناسب است؟

برای اینکه تجربه خوبی در خرید دوچرخه داشته باشید و دوچرخه به این زودی‌ها برای فرزندتان کوچک و غیرقابل استفاده نشود، توصیه می‌کنیم اگر قد او بیش از ۱۴۰سانتی‌متر است، حتما دوچرخه سایز ۲۶ برایش تهیه کنید.

اگر هم قد او کمتر از ۱۴۰سانتی‌متر باشد باید از بین دوچرخه سایز ۲۰ و ۲۴ یک گزینه را با توجه به قد نوجوان انتخاب کنید.

کاربرد دوچرخه را مشخص کنید

شاید اطلاع نداشته باشید که دوچرخه‌ها هم مانند خودروها چندین دسته‌بندی و مدل مختلف ساخته می‌شود که هر کدام برای هدف و وضعیت خاصی تولید می‌شود. اگر نیاز فرزندتان و شرایط استفاده نوجوان از دوچرخه‌اش را درنظر نگیرید، به‌احتمال زیاد، انتخاب مناسبی نخواهید داشت. اگر نوجوان شما قصد دارد که دوچرخه‌سواری را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کند و شما هم توانایی و تصمیم صرف هزینه بالا برای خرید دوچرخه را دارید، بهتر است به‌طور کامل با کارشناسان و متخصصان حوزه دوچرخه‌سواری مشورت کنید تا فرزند شما رشته ورزشی مورد علاقه‌اش را در بین انواع مسابقات انتخاب کند.

بیشتر بخوانید:

اشتباهات بزرگ در خرید دوچرخه!

برخی از نوجوانان به سرعت علاقه دارند به‌سوی دوچرخه‌های جاده‌ای سرعتی جذب ‌شوند و برخی دیگر ممکن است به حرکات نمایشی علاقه داشته باشند یا اینکه بخواهند هیجان سرشاری را تجربه کنند. پس برای خرید دوچرخه حرفه‌ای به‌طور کامل تحقیق کنید.

اگر هم نوجوان شما می‌خواهد برای تفریح، حمل‌ونقل یا ورزش عادی دوچرخه‌سواری کند، بهتر است که انتخاب‌هایش را بین دوچرخه شهری و دوچرخه کوهستان محدود کند. در بین این مدل‌های دوچرخه، بازه قیمتی گسترده‌ای وجود دارد که شما را به هدف و محصول مورد نظرتان می‌رساند.

راهنمای خرید دوچرخه برای کودکان

خرید برای کودکان همیشه سخت‌تر از خرید برای بزرگسالان است؛ این موضوع در خرید دوچرخه بچگانه هم صدق می‌کند.

اگر قرار است کودک با این وسیله، دوچرخه‌سواری یاد بگیرد و بازی و تفریح کند، نیازی نیست که دوچرخه‌ای حرفه‌ای و گران‌قیمت بخرید و تهیه دوچرخه ارزان‌قیمت برای این هدف منطقی‌تر است.

انتخاب سایز دوچرخه کودک

سعی کنید دقیقا دوچرخه‌ای با سایز مناسب برای کودکتان انتخاب کنید.

جنس تنه را انتخاب کنید

دوچرخه‌ها در تمام دنیا با بدنه فولادی، آلومینیومی و فیبرکربن تولید می‌شوند. هنگام خرید دوچرخه بچگانه باید بین تنه فولادی و آلومینیومی، یکی را انتخاب کنید. تنه فولادی کمی سنگین‌تر، مقاوم، قابل ترمیم و ارزان است، اما بدنه آلومینیومی مقاومت کمتری دارد، ولی کمی گران‌تر است.

سیستم دنده دوچرخه را انتخاب کنید

دوچرخه کودک در ۲ نوع تک‌سرعته و دنده‌ای به بازار عرضه می‌شود. با توجه به اینکه کودک شما دوچرخه را بیشتر برای تفریح و بازی استفاده می‌کند و به کاربری حرفه‌ای نیازی ندارد، خرید دوچرخه بچگانه به‌صورت دنده‌ای، تقریبا کاری بیهوده است.

راحتی محصول را بررسی کنید

زین و دسته فرمان از نقاط مهمی است که بدن کودک با دوچرخه برخورد می‌کند؛ پس راحتی و نرمی زین دوچرخه و فرمان آن نکته مهمی است.

دوچرخه سبک بگیرید

تا حد ممکن سعی کنید دوچرخه سبکی را انتخاب کنید که انرژی کودکتان را حین دوچرخه‌سواری تلف نکند و او را خسته نکند.

دوچرخه بدون کمک‌فنر بگیرید

وجود کمک‌فنر روی دوچرخه کودک، عملا معنا و کاربرد خاصی ندارد.

به ترمزهای دوچرخه دقت کنید

قدرت و کیفیت ترمز دوچرخه کودک واقعا مهم است؛ چون در شیب‌های رو به پایین و خیابان او را از خطر دور نگه دارد.

دوچرخه را براساس جنسیت بخرید

مهم‌ترین ویژگی دوچرخه دخترانه این است که میله بالای تنه دوچرخه کوتاه‌تر از دوچرخه‌های پسرانه است تا فرزند شما بتواند راحت‌تر سوار شود. پس هنگام خرید دوچرخه بچگانه، به این نکته هم دقت کنید.

کد خبر 867918
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha